"A ja Cię kocham Polsko!"

a ja Cię kocham Polsko! wbrew kłamcom i tchórzom
wbrew szydercom i zdrajcom... łajdakom i wrogom...
Tyś dla mnie Polsko Matką..! dumą i ostoją...
nadzieją oraz wiarą... przyszłością i drogą...

a ja Cię Kocham Polsko! Tobie każde słowo
każda myśl gdy w pacierzu zwracam się do Boga
Tyś Matko wśród kapliczek... katedr oraz krzyży
ucieczką i marzeniem gdy nas rani trwoga...
a ja Cię kocham Polsko! i dziękuję Panu
za każde doświadczenie rano i wieczorem
z Tymi co ze mną idą razem do Ojczyzny
niosąc Twojego Krzyża Czułą Metaforę...

a ja Cię kocham Polsko! za Twój los niełatwy
za to że na mnie czekasz wierna i cierpliwa...
bądź Matko pozdrowiona o każdej godzinie
oby nad Tobą Gwiazda Wolności Świeciła...

a ja Cię kocham Polsko! w imię Sióstr i Braci!
i naszych Przodków co tworzyli niepodległe dzieje
Tyś dla mnie Polsko ! pierwsza w modlitwie i czynie
niech Bóg Cię błogosławi i daje nadzieję...
A ja Cię Kocham Polsko ! przyjmij moje słowa
w imię Ojca i Syna i świętego Ducha
Bóg Honor i Ojczyzna niechaj będą zawsze
drogowskazem którego każdy Polak słucha!

Kazimierz J. Węgrzyn

Gazeta Polska - Strefa Wolnego Słowa